Wednesday 15 February 2012

Kemanusiaan....MASIH ADA KER??? ~

Assalammmualaikum...

Sejak zaman dahulu kala n purbakala lagik bonda punya hobi yang bonda sendiri agak pelik..tapi hobi yang pelik itu lah yang sebenarnya menjadikan bonda manusia yang punya rasa CINTA..BELAS KASIHAN dan PERIKEMANUSIAAN.
Bonda suker...
suker.....
nak cakap ke tak nak eh?..
ekeke!! dah2!! jgn nak sentap2..meh bonda kasik tau..jeng..jeng..jeng!!! cer tgk bawah














BAWAH LAGIK!!

















LAGIK!!!

















LA...LAGI LAH...^_^















Bonda suka mengambil tahu perihal anak2 yang kurang bernasib baik dan orang2 OKU. Bonda akan cuba sedaya upaya sentiasa menjadi antara golongan yang terbabit di dalam aktiviti yang membabitkan golongan ini. Entah lah..tiap kali melihatkan golongan2 nih...bonda panjatkan rasa syukur ke HADRATNYA kerana bonda bernasib baik kerana melahirkan 4 zuriat yang serba lengkap dan tiada cacat cela nya.Namun bagi golongan ini..keluaga mereka d uji dengan 1001 ujian bagi membesarkan anak2 istimewa ini. Namun Allah swt itu maha kaya..adil dan mengasihani..di berinya kehadiran anak istimewa, di limpahkan juga dengan rezeki yang tak pernah putus ibarat sungai yang mengalir, Di sertakan juga kedua orang tua mereka dengan ketabahan yang tiada tolok banding nya. NAMUN....Realiti masyarakat kini amat meresahkan bonda...penerimaan terhadap ANAK2 ISTIMEWA ini masih berada di tahap yang rendah.
Andai mereka bisa berkata2..pasti mereka juga menolak menjadi anak2 istimewa ini. Namun janji ALLAH itu pasti dan tiap kejadian ALLAH swt itu punya sejuta rahsia..bersyukur lah pada keluaga anak2 ini kerana mereka terpilih menjadi hamba yang di uji kerana ujian itu tanda mereka di kasihi..alhamdulillah. 


*Ulam pegaga pengarang jantung bonda

2 comments :

Unknown said...

4 orang dah anak ko? besau2 lak tu

Bonda Ryan said...

yup!! haruslah razak..aku kawen after grad kot..hek3!!