Saturday, 15 June 2013

Jom buat duit dengan bonda jom!!



Assalammualaikum wrt.

Bersiaran lagik walaupun hari AHAD. Gila kentang ada orang keja hari ahad kan? bonda lah kentang tuh..kih3!!. Buruh lembut korang, gini lah gamaknya. Kalau nak declare buruh kasar kang, tak padan lah pulak kan. Mana pernah tangan tembam nih pegang yang kasar2, setakat pegang pen, keyboard dan kertas..buruh lembut udah ler ye ;)

Eh! panasnya lah haaii hari nih. Dok kat dalam opis nih pun rasa bahangnya. Untunglah masih dok bawah aircond kan? cuba jadik buruh buat jalan atau buat banggunan tuh...merasa nih semua?. Nampak tak betapa setiap percaturan yang Allah swt buat tuh? Mungkin saja mereka berjemur dan terbakat dek terik mentari tapi bila pulang ke rumah ada isteri dan anak2 yang tersenyum menanti. Lain pulak halnya dengan kerja bersandar di kerusi empuk tiap hari, tapi bila balik ke rumah..tiada siapa yang menyambut. Hanya bibik dan kesunyian yang menyapa. Isteri dan anak? tak usah di tanya, mungkin juga sedang mencari kebahagiaan masing2..selfish!.

Ok point entry nih tak lah nak cerita pasal buruh lembut atau buruh kasar pun, tapi nak citer pasal ni jer benarnya...



Ekeke!! nampak tak betapa 'mak nenek' nya bonda nih bila menulis. Banyak betol nak di luahkan. Kalau ada yang upah suh tulis skrip..mau kaya bonda nih...mih3!!. Ok kawan2 semua! attention please! Ini adalah usaha bonda nak jadik kaya..hemoh3!!. Tak lah korang..ini biz kecil2an yang bonda usahakan untuk ramadhan yang akan tiba. Allah swt berikan peluang dan ruang kenapa mesti kita terlentang atas katil dan terkedek2 kat shopping mall kan? gunakan peluang yang ada untuk menambah rezeki. Mana tau ada rezeki lebih untuk anak2 kan..boleh simpan untuk pelajaran dia orang nanti. Maklum sajalah...4 RYAN kan.

Haaa!! kan dah kata...melalut jugak bila nak ringkas kan, ades! so korang...jangan buang masa if berminat nak buat tempahan atau pun nak jadi pengedar yer. Korang tau mana leh carik bonda kan? jadi moh dogheh! jangan lepaskan peluang...^_^


#Al fatihah buat ibu tersayang..



4 comments :

PinKy MoMMa said...

dik cuba duduk kat dobi akak ni..fanass tau..hahaha tapi ai kan wanita badang..ku tahan jua demi mencari ssuap nasi ewaaah :)

Bonda Ryan said...

ewahhh!! ayat akk tuh nak sedih2 kan...namoh3!! wanita ternandung kena senyum walau peluh menitik2..mih3!!

Rizida Hamid said...

nice blog,ziarah..

Rizida Hamid said...

nice blog..salam ziarah