Tuesday 17 July 2012

Hari nih dan satu hari nanti :)



Petang yang hangat..

Sangat menyilaukan mata comelku ini..hak3!!

Ok! tak puji diri sendiri dah.

Janji.

Petang yang hangat nih nak story mory boleh tak?

Boleh lah yer..baca tau,

Jangan lupa tutup mulut..baca guna hati jer :)

Gini..

Pose dah nak dekatkan?

Semakin hampir.

Korang pernah bayangkan tak bagaimana nak handle 4 budak lelaki yang terlebih gula pegi shopping raya?

Pernah tak? kalau tak pernah meh bonda nak kasik bayangan..hew3!!. Bonda nih hati kapas tau..plus pulak dengan family woman. Serius!!..bonda tak feel bila g mana2 tak angkut 4 ketol  RYAN4 tuh. Kecuali hal2 penting..memang terpaksa rela lah kan. Klu dah kekdahnya begitu..maka tiap kali g shopping raya bonda n en.sayur pasti gigih angkut 4 ketol RYAN4 kami. Ke mana sahaja..ke celah mana pun.

Namun bila mana dah berurusan dengan 4 ketol mamat RYAN4 nih..makanya haruslah ade ketahanan mental dan fizikal. Kenapa kata gitu?? korang boleh bayangkan tak tengah2 dok pilih baju tuh, tetiba salah sorang dari diorg ghaib? tahu tak rasa macam mana? rasa macam lantai yang kita pijak bergelombang..jantung rasa nak terkeluar. Haa!! itu baru salah satunya..banyak lagik la kelaku diorg nih yang bisa buat adrenalin bonda dan ayah naik mencanak..huhu.

Ada juga satu ketika..bonda gigih memilih baju dan tinggalkan RYAN4 2ketol pada ayah, tetiba bonda terdengar tangisan yang sangat kuat bergema di level tersebut (hopely staff sogo dah lupa kejadian nih..hahaha!!). Berlari bonda ke arah suara..instict ibu katanya kan..hihi. Sampai jer kat en.sayur bonda tengok si abg ngah @ mukhlis sedang di tenangkan di dalam pelukan. Orang ramai sedang memerhatikan mereka. Bahkan ade yang memberi saranan kami segera ke klinik. Nak tahu kenapa? abg ngah jatuh terhempas ke lantai dengan bunyi 'meletop' di kepala yang sangat2 menakutkan. Lebih menampak kan 'DRAMA' bila abg ngah terus terkulai tak bermaya di bahu en.sayur. Putih gusi kami keluar dari sogo dan terus pulang utk ke klinik. Takut bonda korang..takut sgt2!!. Lastly doc kata takde apa2 gegaran pun..abg ngah jadik gitu pasal terkejut.Alhamdulillah. Nampak tak 'DRAMA' abg ngah :)

RYAN4 nih jugak ade satu tabiat..kelaku yg bisa buat bonda n ayah merah muka..adeh!!. Bila bershopping kami dah memang train mata kami setajam pisau. Ini semua kerana RYAN4 cukup pandai bershopping..caya tak? kalah mak jemah atau mak eton sebelah rumah. Pandai jer mix n match..sigh!. Sedar2 jer troli dah penuh dengan hasil 'shopping mereka'. Klu mata tak setajam pisau baik g beli batu asah dulu supaya tak malu bila di kaunter..ekeke!!.

Paling adventure bila bawak mereka nih g shopping iyalah 'kecekapan mengelak toys department'. Pada sesuatu situasi, misalnya bila ke pasaraya baharu..bonda akan suruh en.sayur ricki line dulu. Baik punya buat map dalam kepala baru start shopping. AWAS!! Jangan sesekali menghampiri zon tersebut kerana pasti budget raya bonda dan ayah akan larik sampai keluar garisan..sungguh dasyat pengalaman tuh :/

Lagi 4 ari bulan ramadhan yang bonda tunggu akan menjelma. Tak sabar rasanya nak mengalami lagik semua  kenangan2 bershopping raya bersama RYAN4. Senakal mana pun mereka..sebuas mana pun sifat mereka, mereka totap RYAN4 bonda. Mereka tetap malaikat2 kecil comel bonda. Apabila mereka dewasa kelak..pasti bonda rindukan kenangan2 nih. Waktu tuh pasti RYAN4 sudah punya citarasa sendiri..sudah punya kudrat sendiri untuk pergi shopping sendiri. Bahkan semua yang bonda lakukan hari ini mereka akan lakukan sendiri..sedih!!. Klu bonda harap diorg tecik jer sampai bila-bila kejam tak??

Tak kejamkan? tak kan?

Emosi.



No comments :