Wednesday 19 December 2012

Bila aku rindu..*_*



Pedih..

Sakit..

Terduduk..

Luka yang pasti tiada pengubatnya.

Serasa tiada lagi bumi untuk di pijak dan langit untuk ku jadikan bumbung.

Berpuing2 di alam ku sendiri. Aku hanya mampu mengetip bibir. Membiarkan air mata itu terus mengalir tanpa benteng. Aku layankan rasa itu hingga bergegar ruang itu dengan tangisku. Aku cuba bertafakur menenangkan hati yang kian hancur. Hampa.

Kanser.

Dia telah meragut cintaku.
Membunuh Bidadariku.
Merampas 1 dari keberkatanku.
Dan paling ku kesalkan..

Dia telah menyerang tanpa ehsan,
tanpa petanda.

Ya Allah..aku mohon buat sekian kali, ampuni dosa2 bidadari itu. Kurniakan JannahMU padanya. Tempat dia dikalangan orang2 yang Engkau sayang. Sesungguhnya walau setelah 154 hari aku masih menganyam rasa rindu ini. Rindu yang aku pasti tiada penghujung. Rindu itu kekal di situ kerna telah ada tempat istimewa buatNYA diruang hati ini.

8bulan kesakitan.
Pada usiaku 28.
Tanggal 8/8/2012
Jam 8.11minit malam.

Segala-galanya berakhir.

Rindu ibu...







No comments :