Sunday 30 December 2012

Hasil cuti yang di tunggu..yeszaa!!



Assalammualaikum wrt.

Tak tau kenapa eh..minggu nih berkobar nak cuti tau. Jakun nya macam lama dah bekerja keras membanting tulang..padahal, adess!!.. :P. Sebenarnya lama dah tak kemas2 umah, masak memasak yang memerlukan bonda berkarya di dapur sepanjang hari. Masak pun simple2 jer lately nih.

Bersempena cuti hujung minggu yang di tunggu minggu nih, bonda terperap kat dapur sepanjang hari untuk masak makanan idaman tekak naga nih. Lama dah resepi tuh terperap kat dalam otak yang dah nak berabuk2 ni kan, jadi bonda kemetot nih gigih menyiapkan order dari en.sayur dan RYAN4 yang demand itu..hek3!!.

En.sayur request nak nasi beriani, lama dah tak makan katanya. Erk! cerewet nak buat tuh, tapi takpe...setahun sekali punya request, bini awok nih kenyit mata jer boleh tunaikan.

- Eksyen -

Tanya pulak si kenit2 sekalian nak makan apa, bonda nak masak kan. Seperti biasa ayatnya..

" lama dah bonda tak buat kek, buat kek yang ada
strawberry tuh bonda "

Ok. lama katanya.
*________*

Dan setelah berhempas, guling2 kat dapur, bersilat pulut bagai..siap lah menu yang di order oleh ulam hati bonda nih semua..tadaaa!!!


Cam mana nak buat...korang carik lah kat dalam poket encik google tuh yer. Mesti banyak dan pasti sedap. Bonda punya resepi ada dalam kepala jer. Nak tulis balik...bonda bercinta jer rasanya..hihi.


Sponge Cheese cake.
Memang terbaik dari buku..haha!!. Dah siap terus bagi dia bertapa dalam fridge dulu then baru ngap..vavava!! rasa damai meruntun kalbu kot..hihi. Ok lah korang, bonda rasa macam ngantuk jer dalam cuaca yang renyai2 nih kan..so kita jumpa lagik nnt okeh..babai!!

No comments :