Monday 13 August 2012

Terima kasih Suamiku..terima kasih RYAN4



" Bonda..abg rindu wan lah "

" Abg bacalah Al Fatihah utk wan tau..nnt wan senyum jer dengar abg mengaji "

" Bonda..abg rasa wan dah jadi bidadari lah kat syurga..waktu abg cium wan aritu kan, dahi wan sejuk jer..dah takde peluh2 macam kita nih. "

" Yer abang..wan dah tak sakit2 lagik dah, tak pakai oksigen lagi..wan dah sihat dah "

" Kesian kat wan kan bonda....dah jauh dari kita, tapi takpelah...wan tgh berehat "
(riak muka yang sgt memahami..terima kasih sayang,
terima kasih kerna berkongsi kesedihan bonda nih)

Perbualan kami anak beranak malam tadi.

   Sungguh berat bahu ini memikul kesedihan yang sarat..namun dgn kehadiran RYAN4 yang tak pernah putus cuba utk memahami membuatkan kesedihan itu terubat seketika. Anak-anak ku sayang...maafkan bonda kerna abaikan kalian seminggu ini, banyak mendiamkan diri dari berbicara dgn kalian..tak mampu untuk menemani kalian melakukan homework dan lebih banyak bermuram dari tersenyum. Pasti kalian akan memahaminya satu hari nanti. Sungguh bonda terharu bila mana kalian berhenti bermain tatkala melihat air mata meluncur dari mata bonda..betapa kalian menghormati rasa kehilangan ini. Percaya lah nak...bonda akan pulih seperti biasa, hanya masa yang akan jadik penentunya. Semoga kita tetap bersama mengharungi ujian di bulan yang penuh barakah ini.

   Buat En Sayur kesayangan...walau kamu menangis tiap kali saya menangis, saya tau kamu juga sedang bergelut dgn perasaan yang sama seperti saya. Walau kamu tidak mampu untuk meredakan kesedihan yang sarat ini..namun terima kasih kerna sama2 menangis bersama saya, mendengar tiap keluh kesah saya dan yang paling penting amat2 memahami keadaan saya dan keluaga. InsyaAllah sayang...semua ini akan berakhir, biarkan sy terus di buai rasa rindu ini kerna kamu tahu rindu saya rindu yang abadi. Namun andai saya tersasar dari jalan yang sepatutnya..bimbinglah saya, tunjuk kan saya jalan yang benar. Kepada yang ESA kita panjatkan tiap rasa..semoga kita lebih tabah dari hari ke hari.AMIN.

Al Fatihah buat ibu tersayang. 

No comments :