Monday 28 January 2013

Cerita minggu ini part1



Assalammualaikum wrt.


Alhamdulillah masih ada untuk menulis dan masih sihat untuk bercerita. Juga masih mencuba untuk jadi ibu yang terbaik buat RYAN4 bonda serta berusaha gigih untuk jadik seorang hamba yang di redhai..insyaAllah. Minggu yang super duper crowded. Super hectic dan penuh dengan 1001 pelajaran serta pengajaran buat bonda dan mungkin untuk kita2 semua.

Alhamdulillah dan selamat menempuhi alam baru buat adik kepupu yang tersayang dan selamat datang buat 'kepupu' baru bonda, conen. Perjanjian yang terlakar sejak tahun lepas termetri dengan satu ikatan yang sah. Selamat pegantin baru buat keduanya.

bonda tak punya banyak ruang dan
pluang untuk bergigam..huk3!!

~ Adik kepupu nebes ~
Ayark!! suka suki dia nak buat lawak waktu nikah..hak3!!
Ok..saya nak kawen, serius terus..haha!!

Ini sedikit dari picca majlis akad nikah mereka. Mana picca RYAN4? Bukan takde tau korang...tapi RYAN4 masih seperti selalu. Tak moh bagi kerjasama pasal diorg dah buhsan dengan bonda dan camera. itu cerita sedih...sob3!!. Tapi di sebabkan camera memang melekat kat tangan kan, dapat lah satu nih..



Untuk majlis langsungnya pulak..bonda memang tak mampu nak snap satu pun pasal kena dukung si kerinting yang meraung2 takut kan persembahan silat depan pegantin tuh..adehh!! memang sentap mak..muncung harus sehesta ke depan *_*. Tapi bonda dah cilok satu picca dari kepupu bonda, mintak di halalkan lah yer..hihi. Itupun picca kami yang sangat teruja, malah ada yang request dengan laki memasing untuk naik pelamin sekalik lagi..agaga!!. Ok ini picca mak2 terlampau yang teruja..



Memasing sibuk nak ekspresi untuk tarik perhatian kaum sesuami semua, Cian lah kat kami nih..huhu. Secara kesimpulannya kenduri yang menghiasi aktiviti bonda minggu ini amatlah memuaskan hati walaupun terdapat beberapa adegan air mata yang tak berapa syok nak cerita. Seperti yang pernah bonda katakan, tiap ujian yang Allah swt berikan itu di titip kan jua ketabahan pada ujian itu. Senyum dan terus melangkah tanpa pernah lelah. Kerana ujian itu yang buat bonda hidup dan masih tertawa bersama semua kesayangan.

*Al fatihah buat ibu tersayang, bila lagi kita nak berjumpa di dalam diari mimpi :(






2 comments :

Aidah said...

Wiken lepas akak pun hepi jugak mulanya. Tapi dihujung tu, menangis sampai bengkak2 mata. Aggressive betul limfoma mak akak ni, dik. Dah susut kat leher, dia timbul kat mata pulak. Kesian akak tengok dia. Tapi kat KL lah akak menangis sorang2. Tak sampai hati nak menunjukkan sedih dan risau pada dia.

Bonda Ryan said...

hurm. bukan hidup tanpa ujian kak. arwah bidadari saya dulu terjejas dengan adenocarcinoma. Bersabarlah kak. Berakhir ujian bermakna berakhir lah hidup. Teruskan tabahkan hati, saya doakan mak akk pulih dan kembali tersenyum :(