Wednesday 2 January 2013

Tolong wan ongah..Kerjasama! ^_^



Assalammualaikum wrt.

Sihat ke korang semua? harapnya sihat2 belaka. Tahun baru so azam pun kena baru kan?. Azam tahun lepas mana yang tak langsai lagik, sila lah bawak ke tahun ini. Tapi kalau hagak2 buhsan jer nak carry forward..jom kita tukar jer azam tuh...haha!!. Apa pulak tak bulih...kita yang buat azam kan? bukan azam yang buat kita. Janji, apa pun yang bakal kita azamkan nnt beri manfaat pada kita dan orang sekeliling. Paling penting kena lah perkara2 yang di redhai dan sesuai dengan pegangan agama kita. 

Jangan pulak korang ber'azam nak jadik " mulut mak jemah paling pemes tahun 2013 " kan? haru!!. 
Tak payah nak ' kata ko ', ' ada aku kesah ' sangatlah. Umur masing dah makin naik nih, so kelaku tuh sila behave yer..ekeke!!. Ingatan untuk diri bonda jugak ni sebenarnya. Banyak yang bonda kena tukar dan perbaharui untuk tahun nih. Banyak. Jadik, moh kita bermuhasabah di awal tahun ini yer.

Semoga 2013 ini memberikan kebahagiaan, kerahmatan dan keberkatan dalam hidup bonda dan semua. Apa yang dah berlalu kita jadik kan sempadan dalam kehidupan. Mana yang baik kita simpan sebagai kenangan yang terindah, mana yang perit kita ambil sebagai pengajaran. Moh layan picca RYAN4 sempena tahun baru nih. No bunga api..no party, hep3!! bonda cantas kaki tuh nnt. Hanya pesta muda mudi dengan wan ongah eehh..jom tgk!


 Mula2 katanya nak menolong..senyum wan eh.

 
Dah mula macam menyusahkan jer...haha!!.


 Haaa!! kan dah kata..RYAN4 nih memang pandai bodek kita sampai terpedaya. Tengok si kecik bonda tuh, gigih nak tolak walau pun nan hado jer..cett!!


Kan? dah tertonggeng dengan bergaya..haha!! tuh yang larik tuh, pencetus kekecohan..terjun tiruk tanpa memikirkan keselamatan penumpang lain..adess!! :P


Ultraman tak leh gaduh2 katanya...kena berdamai dan harmoni.


Susah hati wan ongah eehh...RYAN4 susah nak behave kalau berhimpun berjemaah..sigh!

Sekian huru hara hari ini..bubai!!

4 comments :

Kakcik Seroja said...

Agak2nya tercapai tak cita2 (bukan azam) kakcik nak kurangkan berat badan... :)

Bonda Ryan said...

hek3!! dah 3tahun kak azam tuh saya carry forward..acaner nih?. kalo kak chik gigih nak carry bulih jer, saya dah buang ke longkang dah kak..mission uncomplished, ekeke!!

azieazah said...

Wan Ongah sangat sporting dan steady!

Bonda Ryan said...

wan ongah nih satu dalam beribu, gelak sokmo..kena kutuk pun tetap mantain buat2 tak faham. tu yang RYAN4 suka bebenor tuh..hik3!!