Wednesday, 3 October 2012

HAMA vs 'LAMA-LAMA'




Balik semalam lalu kat depan rumah kawan RYAN4.

Tetiba si tengah bonda, Ryan Mukhlis menjerit..

" Hey hama!!! awk nak naik motor dengan atok awak ker "

Terus bonda pandang en.sayur.

" Ikish...kenapa panggil kawan macam tuh, nama dia kan ada "

Tegur en.sayur.

HAMA Okeh!!

" Tah ikish nih...lain kali panggil dia lama2 " 
(rama2 sebenarnya...pelat yg runtun hati mak ko nih tau...huk3!!)

Sampuk abang.

Nampak tak apa dah jadik kat RYAN4?

Nampak tak uuuoolllss?

Diorang dah pandai gelarkan orang dengan binatang.

Haish!! sangat lah menyesak kan jiwa bonda.

Ini sikap yang sangat tak baik...aduhai.

Paling tak tahan siap ada selingan nyanyian.

" lama2 terbang melata..isap madu di taman bunga, tapi sayang hidup tak lama..hanya Allah yang kekal lama...amin "

Haaaa!!! siap ber'amin bagai korang yer...bantai karang tau lah.

Dah macam koir pulak kat tepi tingkap..tak kira kecik besar,
semua join berkaki2.

Kalau lah diorg tau hama tuh apa?..hurm :P

Ada idea tak camner nak membanteras gejala tak sihat
yang sedang menular nih?

Pleaseeeee...

Bonda kalau bab lawan cakap dengan encik2 RYAN4 memang
kalah sebelum bertanding punya..hati kapas kan?...sesak!!.


*Al Fatihah buat nenda kalian, 58hari penuh rindu :(

5 comments :

Kakcik Nur said...

Mana pulak dia orang dapat perkataan HAMA tu? Macam2 telatah anak2. KIta sebagai ibubapa kena prihatin dan kena 'menegur' selalu mana yang tak baik, kan? :)

Takde Maknanye said...

Hikhikhik..kelaka la...

desperate mama said...

budak budak... panjang je akalnye...

Bonda Ryan said...

betol tuh. kena tegur. Tah lah kak chik..belajar pasal binatang kot lately nih. dengan saya2 terlibat..diaorg samakan saya dengan paus biru malam tadi..sadis!!.

Bonda Ryan said...

TM..bonda sedih lah, klaka pulak..haha!!.kaka fidza..mmg panjang akal..bonda yang jadik pendek akal..sob3!!