Thursday 29 November 2012

Banjir ler pulok..adeh!!




Haaaaaa!!! 

Apakah?

Ya Allah..

Macam mana nih b?

Tu lah perkataan 1,2,3 dan 4 yang kuar dari mulut bonda bila sampai jer kat selekoh ini.

- Garu-garu kepala yang tak gatal -

Ok, ini memang dah di jangka sejak malam tadi sebenarnya. Tapi idak ler di jadualkan seteruk ini. Tu lah orang kata..Kita hanya mampu merancang, tapi Allah swt adalah sebaik2 perancang. Maka semua perancangan kerja bonda yang bermula seawal jam 9 padi terpaksa di tunda hingga jam 11 pagi..

Bila hujan lebat mencurah tanpa henti..perjalanan bonda ke tempat kerja pasti tergendala dek masalah ini. Banjir. Alhamdulillah tiada kemalangan jiwa. Hanya mungkin yang kelihatan mereka yang di uji bencana ini bermuram durja. Manakan tidak..jika habis rumah di limpahi air kuning teh susu dan kebun tempat mencari sesuap nasi tenggelam dek aliran deras air yang melimpah.


- Takziah -

Akibat dari semua ini, bonda terpaksa memusing-musing untuk sampai ke tempat kerja. Fenin dek alunan gempita RYAN4 dalam kereta dan bau durian dari en.sayur yang sejak musim durian nih, buah tuh jadik sahabat baik beliau 24 jam sehari. Terasa di madukan jer dengan mende berduri2 tuh..hish!.

Setelah hampir sejam setengah bergelut dalam kereta, sampai gak bonda kat opis dengan kusut masai macam 'mak lampir' dah layaknya..fuhh!!. Harapnya balik nih karang banjir dah reda..kalau tak,

Aaaaaaaaaaaaaa!!!! diam suma anak2!!!

Kedengaran semula.

- sigh -

3 comments :

Aidah said...

Toghuk gak nampak e banjie tu. Colah mano nak lalu. Cuti yo lah, dik.

azieazah said...

Bila dah banjir, semua kerja tergendala. Kesian. Kena la sabar banyak-banyak.

Bonda Ryan said...

kak ida, tak lah toghuk bonar kot nak dbandingkan dongan tahun lopeh. tapi kigho sosak gak lah napas nak berulang ikut jalan jauh. kaka azieazah, betul..kita rasa ssh sbb banayak bnda tak bulih buat. tapi diorg yang menanggung musibah nih lagi kesian :(