Monday 25 June 2012

Haper kejadahnya hubungan itu (entry sentap2..hihi)



Assalammaulaikum pada semua pembaca blog nih secara terang2 atau pun senyap. Terima kasih lah pada yang mengikuti blog nih secara formal (jadik follower bonda) pada yang belum secara formal..ape kata korang jadik formal pada blog syok sendiri nih. Namo?? takpe bonda faham.
(sambil sapu ayaq mata dgn baju..sob3!!)

Pasal ape bonda kata syok sendiri?? pasal blog nih suka bercerita segala2 nya pasal anak bonda, peristiwa serta pandangan bonda. Bonda menulis kerana jiwa dan melontarkan segalanya sebagai perkongsian. Maafkan bonda klu ade yang terkasar atau tersalah bahasa..al maklum lah, sejak dah jadik 'mak2' nih, banyak lah bebelan nya

TAPI!!!!

Untuk pengetahuan uolss yang kat luar sana, tiap kata2 or bebelan 'mak2' nih majoritinya betol. Come on lah...semua pernah jadik budak dan remaja kan sebelom jadik tua2  dewasa nih. Makanya semua pun pernah melalui fasa tak matang atau dalam bahasa omputihnya tak 'matured'. Segala laku yang tak senonoh dulu semuanya jadik sempadan pada kita apabila menginjak tua dewasa nih kan. Apabila bergelar 'mak2' lagik lah kita kalut nak buat yg terbaik dan beri yang terbaik buat anak2 kita kan?kan?. Klu ade yang ala kadar jer buat utk anak, meh kasik bonda cium pp tuh guna sendok..(ops!! maap emosi terganggu..hihi)

Ok3!! namo meroyan lagik...buhsan!! tepuk dahi.
Bonda sebenarnya terkesan dan sgt2 rasa frust bila bukak jer mukabuku, bersepah pasangan 'penk' kat sini. Persoalannya sekarang ialah kenapa semakin ramai perempuan or gadis yang suka melayan perasaan sesama jenis??. Haper ko dapat dik oooiii??..gunalah akal yg satu tuh utk kebaikan bukan kerosakan. Alasan mereka fed up dgn kaum adam kerna banyak menyakiti. Lupa ker tugas kita kat dunia nih? lupa ker pada pegangan agama serta rukun islam dan iman? LUPA KER??. Ke nak tnggu tersungkur baru nak pandang ke langit?. Tugas kita kat dunia nih sebagai khalifah..atau dalam bahasa kasar nya HAMBA. Mencari keredhaan dan keberkatan hidup berpandukan agama sebagai pegangan serta mengejar pahala ALLAH swt itu yg utama. Bukan hanya untuk melayan perasaan kecewa yg takde kesudahan dan terus hanyut di buai nafsu yg tak bertepi.

Bonda pernah tersilap menilai seseorang dan kesilapan itu yang buat bonda semakin memandang hina pada golongan ini. Si polan ini telah di ceraikan dengan talak 3 atas kesilapan menjalin hubungan dengan golongan ini. Bonda bermatian membela nasibnya..membantu apa yang mampu. Simpati dia di ceraikan dengan anak2 yang masih kecil. Berbuih mulut memberikan kata2 semangat. Tapi semua itu tidak berkesan pada seorang wanita yang mata ditutup dgn hawa nafsu dan akal yang tak berapa nak panjang. (tu lah dulu mak suh skolah ko ponteng..kan dah bodoh)
Penyebab penceraian yang nya ialah 'PENK' dan paling kesal sekali c polan masih terus mengejar CINTA SEJENIS dan membiarkan anak2 terbiar ketandusan kasih sayang seorang ibu dan ayah. Senang citer..anak di asuh oleh atok dan nenek.

Lelah!! serius lelah dan sakit hati..urut dada banyak kali pun tak kan lega kecuali klu en sayur urutkan..hak3, ops!!. namo pikir lain2..tutup mulot yg melopong tuh eehh??. Kesimpulan pada entry nih??..takde kesimpulan pasal sapa makan cili dia yg rasa pedas..sapa yang pijak taik kucin kaki dia yg busuk. Dah3!! g simpan cili n basuh taik kucin tuh...haih!! awat lah pengotor sangat..:D

PEACE!!

2 comments :

Mrs. Daniel said...

moga depa cepat insaf la ek??? kesian gak coz sempit sangat pikiran depa. elok2 ada laki..nak yang "fake" plak..mansia2.

Bonda Ryan said...

betol tuh jack..hopely lah kan. banyak dah tau golongan nih..apa benefitnya pun i tak tau..sigh!