Wednesday, 19 September 2012

Ayam VS Sotong..alahai *_*




Ini cerita semalam.

Cerita yang dah hampir basi kot.

Tapi tak kira..nak cerita jugak.

Hew3!!.

Balik semalam bonda singgah kedai.

Hajat di hati tuh nak ler memasak kan.

Dah 3 hari bonda 'tutup dapur' kan.

Apa nak buat..sesekali nak jugak feeling diva.. : )

Nak makan, order sahaja.

Tapi memandangkan semalam En.sayur dah buat permintaan.

Maka diva kampung nih pun terus letak 'crown' atas kepala tuh.

Simpan dalam gobok buat khazanah.

- Sadis -

Ambil ayam 1/2 ekor..pastu ambil sotong 4 ketol
(salah eh penggunaan ketol tuh? takpe lah..hakak shuker :P )

Ayam RM 6.50.

Sotong RM 6.20.

Nampak tak?

Korang nampak tak?

Sotong 4 ketol sampai 6.20.

Kalau besar gedang takpe lah jugak..nih standard anak dara sunti jer.

Tapi di sebabkan keperluan..maka bonda bayar jer sambil 
main tarik2 duit dengan tambi kedai tuh..huk3!!

RM Sekarang nih macam dah takde nilai kan?

Banyak pun tetap rasa sedikit.

Ke kita yang masih tak bersyukur dengan rezeki yang ada?

Nak lebih dan lebih lagi.

Paling terkesan bila En.Sayur buat pertanyaan manja.

" Duit Lebih? ada lebih belanja dapur hari nih tak? "

~ Jalan sambil kesat air mata ~

* Al Fatihah buat ibu tersayang...rindunya :(

2 comments :

faraherda. razalan said...

Ayam mmg lagik murah dari seafood la ain. Huhuhuhuhu....

Bonda Ryan said...

kan kaka? nampak sgt lately nih selalu culas masuk dapur..huhu :P